Przedstawiam listę aktualnych tematów szkoleń prowadzonych przez Eduskop Marek Lecko. Wymienione tematy są najczęściej wybierane przez dyrektorów szkół i zespoły wychowawcze, ponieważ są praktyczne, efektywne i dokładnie dopasowane do potrzeb edukacyjnych.
Dlaczego warto wybrać wymienione szkolenia?
- Dopasowanie do potrzeb: Każdy kurs jest indywidualnie dostosowany do wymagań grupy lub placówki. Przed szkoleniem przeprowadzamy anonimową ankietę, aby dokładnie poznać oczekiwania szkoleniowe i zapewnić, że trening będzie maksymalnie efektywny.
- Elastyczność: Preferujemy stacjonarne szkolenia z pełnym interaktywnym doświadczeniem, jednocześnie jesteśmy otwarci na wszelkie formy hybrydowe oraz on-line.
- Praktyczne umiejętności: Prezentowane szkolenia to minimum teorii i maximum praktyki. Pracujemy na konkretnych, prawdziwych przykładach, które możesz natychmiast zastosować w swojej codziennej pracy.
- Kompleksowe materiały szkoleniowe: Każdy uczestnik otrzymuje komplet materiałów szkoleniowych, które są dostępne i przydatne nawet po zakończeniu szkolenia. W przypadku szkoleń z profilaktyki, otrzymujesz również komplet scenariuszy zajęć, które możesz bezproblemowo wykorzystać w swojej codziennej pracy z uczniami.
1. Szkolenia dotyczące KOMUNIKACJI, RELACJI I WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI
Rodzic w szkole. Jak (z)budować efektywną współpracę? • Co chcielibyśmy wiedzieć o uczniu? Co wie szkoła, a co rodzic? • „Następnym razem na zebranie przyjdzie żona” – komunikowanie się dla porozumienia • Kto ukrywa instrukcję obsługi dziecka? – twórcze rozwiązywanie konfliktów • Charakterystyka rodziców – typy zachowań, cechy wspólne i różnice międzypokoleniowe • UF UF – budowanie zaufania oraz warunki dobrej współpracy
Szkolne gry – czyli Self Coaching i efektywne procesy komunikacyjne w klasie i pokoju nauczycielskim • W jaki sposób ludzie chcą się komunikować? • Zasady komunikacji dla współpracy. • Określenie osobistego stylu komunikacji w sytuacjach trudnych i łatwych. • analiza gier psychologicznych – trójkąt dramatyczny i trójkąt mocy
2. Szkolenia dotyczące MOTYWACJI I NEURODYDAKTYKI
Czy myślenie jest głupie? Jak aktywować mózg ucznia? • Co wiemy o mózgu i dlaczego tej wiedzy nie stosujemy w praktyce • Jak efektywnie działa mózg ucznia w procesie uczenia się • Określenie typów mózgu w indywidualizacji nauczania, wprowadzenie do neurodydaktyki • Narzędzia diagnostyczne pomocne w ocenie mocnych stron ucznia.
Motywacja 3.0 w szkole – żeby mi się chciało tak, jak mi się nie chce. • Co można zrobić w szkole z kijem i marchewką? Wywieranie wpływu w procesie uczenia • Dwa rodzaje motywacji i tylko jeden efektywny sposób na sukces • Autonomia, mistrzostwo osobiste i cel • Jak rozpoznać osobistą motywację i nią zarządzać? Jak efektywnie motywować Pokolenie Z?
Nieocenione możliwości ucznia – o ocenianiu, możliwościach i motywacji w szkole • do czego potrzebna nam ocena i co tak naprawdę oceniamy? • niedziałająca informacja zwrotna w procesie oceniania • trudny wybór – rywalizacja czy współpraca? • poczucie własnej wartości a efektywność nauczania • narzędzia pozbawione oceniania, wspomagające pracę nauczyciela
3. Szkolenia dotyczące STRESU I WYPALENIA ZAWODOWEGO
Szkoła w stresie – stres w szkole – droga przez labirynt z pozytywnym zakończeniem Moja osobista mapa stresu • „na chorobę” mi stres • tworzenie myśli automatycznych i umiejętne radzenie sobie z ich kasowaniem • szybkie techniki relaksacyjne • rozpoznawanie i zamykanie sytuacji konfliktowych w stresie • zarządzanie energią osobistą i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
4. Szkolenia dotyczące EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA I NOWOCZESNEJ DYDAKTYKI
Nauczyciel architektem sukces ucznia – jak sprawnie zarządzać procesem uczenia • nauczyciel dostaje od uczniów to co ich wzmacnia • jakość procesów komunikacji a opór przed zmianą • tryby uczenia się i wpływ czynników poznawczych • umiejętność wyznaczania i realizacji celów • biologia przekonań a metodyka nauczania • krytyczne myślenie i jak moje wzorce osobowe wpływają na sukces
5. Szkolenia dotyczące PROFILAKTYKI UZALEŻNIEŃ
Współczesne zagrożenia ucznia – wczesna profilaktyka uzależnień od substancji psychoaktywnych (nikotyna, narkotyki, alkohol, leki) • synchroniczne i asynchroniczne czynniki i wzorce osobowościowe odpowiedzialne za podejmowanie złych decyzji • wpływ przekonań w procesie wychowawczym na unikanie podejmowania ryzykownych zachowań • fakty/ mity i jak z nimi pracować z młodzieżą • trendy i kierunki zmian w profilaktyce uzależnień • szkolne czynniki ochronne dla zdrowia psychicznego •
